Hauptinhalt

Prof. Dr. Christian Schulze Associate Professor für Marketing

Christian Schulze
  1. Zur Person
  2. Publikationen
  3. Vorträge

Christian Schulze ist Professor für Marketing an der Frankfurt School of Finance & Management. Er war zudem Gastforscher an der University of Texas in Austin (2012) und der Boston University (2015). Vor seiner Tätigkeit als Forscher war er Unternehmensberater bei der Boston Consulting Group (BCG).
 
Professor Schulze ist Experte für digitale Medien und Electronic Commerce. Artikel über seine Forschung sind in beispielsweise in The Economist, BusinessWeek.com, Jyllands Postens, People's China Daily, Harvard Business Manager, Frankfurter Allgemeine Zeitung, WirtschaftsWoche Online oder dem Manager Magazin Online erschienen. Er ist außerdem ein regelmäßiger Interviewpartner in Radio- (Deutschlandfunk, hr, NDR, WDR) und Fernsehprogrammen (ARD, ZDF, SAT1, hr).
 
Professor Schulzes Forschungsschwerpunkte sind digitales Marketing, die Messung und Optimierung von Marketingaktivitäten, sowie Kundenmanagement. Seine Forschung in diesen Gebieten wurde in den führenden wissenschaftlichen und praxisorientierten Zeitschriften publiziert, wie beispielsweise dem Journal of Marketing oder dem MIT Sloan Management Review. Er wurde mit dem renommierten Erich-Gutenberg-Preis für Nachwuchswissenschaftler ausgezeichnet und hat zudem diverse Forschungspreise erhalten, z.B. vom Deutschen Dialogmarketingverband (DDV), der Büropa-Stiftung und dem Deutschen Aktieninstitut (DAI). Die American Marketing Association hat seine Artikel „Linking Customer and Financial Metrics to Shareholder Value: The Leverage Effect in Customer-Based Valuation” und "Not All Fun and Games: Viral Marketing for Utilitarian Products" für den Harold H. Maynard Award und den MSI/H. Paul Root Award nominiert.
 
An der Frankfurt School unterrichtet Prof. Schulze Kurse zu Marketing Strategy und Digital Marketing in den Bachelor-, Master-, Ph.D., MBA und Executive Programmen. Er arbeitet außerdem als Redner, Moderator und Trainer.

 

Artikel in wissenschaftlichen Zeitschriften

Beiträge in Konferenzbänden / Proceedings

  • Schulze, C., 2009, Optimierung von Provisionen in Affiliate Programmen zur Maximierung des Verkäufergewinns, in: DDV - Deutscher Dialogmarketing Verband e.V. (Hrsg.): Dialogmarketing Perspektiven 2008/2009, Wiesbaden: DDV, S. 67-76.

Aufsätze in Sammelwerken

  • Skiera, B., Schulze, C., 2014, Customer-based valuation: similarities and differences to traditional discounted cash flow models, in: Roland T. Rust, Huang Ming-Hui (Hrsg.): Handbook of Service Marketing Research, Cheltenham: Elgar, S. 123-134.

Artikel in Fachzeitschriften

Vorträge/Poster auf wissenschaftlichen Konferenzen

  • El Kihal, S., Erdem, T., Schulze, C., Skiera, B.
    Customer Return Rate Evolution over Time

     Institute for Operations Research and the Management Sciences, 37th INFORMS Marketing Science Conference, 2015, Baltimore.

  • Gedenk, K., Schulze, C., Wolters, H.
    Design of Referral Reward Programs

     sInstitute for Operations Research and the Management Science, 37th INFORMS Marketing Science Conference, 2015, Baltimore.
     Georgia State Univ., 5th Theory & Practice in Marketing (TPM) Conference, 2015, Atlanta.

  • Dyshko, I., Schulze, C.
    Do You Really Want Them Back?: How Promotions Affect the Value of Ex vs. New and Current Customers

     Institute for Operations Research and the Management Sciences, 37th INFORMS Marketing Science Conference, 2015, Baltimore.

  • McAlister, L., Schulze, C.
    Linking Acquisition Channel Characteristics to Customer Value and Behavior

     Institute for Operations Research and the Management Sciences, 37th INFORMS Marketing Science Conference, 2015, Baltimore.

  • McAlister, L., Schulze, C.
    Linking acquisition channel characteristics to the value and behavior of new customers

     Georgia State Univ., 5th Theory & Practice in Marketing (TPM) Conference, 2015, Atlanta.

  • Dyshko, I., Schulze, C.
    One promotion to rule them all: the impact of price promotions on different customer groups

     European Marketing Academy, 44th Annual Conference, 2015, Leuven.

  • Gedenk, K., Schulze, C., Wolters, H.
    Design of Customer Referral Programs

     Kühne Logistics Univ., 16. Jahrestagung "Quantitatives Marketing", 2014, Hamburg.

  • El Kihal, S., Schulze, C., Skiera, B.
    Abusive Product Return Behavior

     Institute for Operations Research and the Management Sciences, 36th INFORMS Marketing Science Conference, 2014, Atlanta.
     European Marketing Academy, 43th Conference of the European Marketing Academy (EMAC), 2014, Valencia.

  • El Kihal, S., Schulze, C., Skiera, B.
    Active Return Management for Online Retailers

     Institute for Operations Research and the Management Sciences, 36th INFORMS Marketing Science Conference, 2014, Atlanta.

  • McAlister, L., Schulze, C.
    The Effect of Price Incentives on Customer Value

     Institute for Operations Research and the Management Sciences, 36th INFORMS Marketing Science Conference, 2014, Atlanta.

  • El Kihal, S., Schulze, C., Skiera, B.
    Active Return Management for Online Retailer

     European Marketing Academy, 43rd Annual Conference, 2014, Valencia.

  • El Kihal, S., Schulze, C., Skiera, B.
    Product Return Management for Online Retailers

     INFORMS Society for Marketing Science, 2013 INFORMS Marketing Science Conference, 2013, Istanbul.
     European Marketing Academy, 42nd Annual Conference, 2013, Istanbul.
     London Business School, 3rd Theory & Practice in Marketing Conference, 2013, London.
     Dt. Gesellschaft für Online Forschung e.V., Duale Hochschule Baden-Württemberg, 15th General Online Research Conference, SymanO, 2013, Mannheim.

  • Schulze, C., Schöler, L., Skiera, B.
    Viral Marketing: The Influence of Sharing Mechanism Characteristics on the Success of Facebook Apps

     Univ. Hamburg, 14. Jahrestagung "Quantitatives Marketing", 2012, Hamburg.
     Institute for Operations Research and the Management Sciences, 34th INFORMS Marketing Science Conference, 2012, Boston.

  • Bermes, M., Schulze, C., Skiera, B.
    Non-Customer Business and Firm Success

     Harvard Business School, 2nd Theory & Practice in Marketing Conference, 2012, Boston.
     Institute for Operations Research and the Management Sciences, 33rd INFORMS Marketing Science Conference, 2011, Houston.
     European Marketing Academy, 40th EMAC Conference, 2011, Ljubljana.
     Boston Univ. School of Management, Marketing Strategy Meets Wall Street II Conference, 2011, Boston.
     Australian & New Zealand Marketing Academy, ANZMAC 2010, 2010, Christchurch.

  • Schulze, C.
    Affiliate Marketing: Setting Optimal Commissions

     Institute for Operations Research and the Management Sciences, 32nd INFORMS Marketing Science Conference, 2010, Köln.
     European Marketing Academy, 39th EMAC Conference, 2010, Copenhagen.

  • Schulze, C., Schöler, L., Skiera, B.
    Walking a Fine Line: Analyzing the Effects of (In)Appropriate Viral Marketing Designs

     Institute for Operations Research and the Management Sciences, 32nd INFORMS Marketing Science Conference, 2010, Köln.
     European Marketing Academy, 39th EMAC Conference, 2010, Copenhagen.

  • Schulze, C., Skiera, B., Wiesel, T.
    Customer-Based Firm Valuation

     Institute for Operations Research and the Management Sciences, 31st INFORMS Marketing Science Conference, 2009, Ann Arbor.
     European Marketing Academy, Doctoral Colloquium at the 38th Conference, 2009, Nantes.
     WHU Otto Beisheim School of Management, Campus for Finance Research Conference, 2009, Vallendar.

Wissenschaftliche Einzelvorträge

  • El Kihal, S., Schulze, C., Skiera, B.
    Abusive Product Return Behavior, Boston University Questrom School of Management, 08.08.2014, Boston.

Kontakt

Frankfurt School of
Finance & Management

Sonnemannstraße 9-11

Raum B119

60314 Frankfurt am Main

Telefon
069 154008-735
Fax
069 154008-4735

Sprechzeiten in der Vorlesungszeit

Donnerstags 16:30 bis 17:30 Uhr mit Voranmeldung und nach Vereinbarung

Ina Marschner-Kempcke

Assistenz

Telefon
069 154008-727
Fax
069 154008-4727