Cookies measure user access of our website and realise functions for social media and marketing. We also forward information to our partners for analyses, marketing and social media. Our partners may also amalgamate this information with further data which you have provided or other data which they have collected through the use of their services. You can object to this use in various levels. Please choose your personal preference to do so. Further information available here.
Data Protection PolicyFunctional cookies support the usability of the Frankfurt School website and enable, for example, the basic functions of the website such as log-in, page navigation and saving of the products during your session. The website would not function properly without these cookies. Further information available here.
These cookies provide information on how a website is used (for example the average duration of page visit and how often it is viewed) and enable an ongoing optimisation of the website. Further information available here.
Im Finanz- und Unternehmenssektor ist ein Trend hin zu ESG-Investments zu beobachten. ESG steht für Environment, Social und Governance und beschäftigt sich mit nachhaltigen Investitionen. Der Online-Kurs erläutert ausführlich, für was ESG steht und wie nachhaltige Investitionen funktionieren. Nach einem Überblick über die Grundlagen zur Nachhaltigkeit, werden in diesem Kontext die Nachfrage nach ESG-Investments, sowie regulatorische Neuerungen aufgegriffen und beleuchtet. Auch das Zusammenspiel der Nachhaltigkeitsintegration auf der Produktebene und im Vertrieb wird dargelegt.
Zusätzlich zu den Lernsequenzen enthält der Online-Kurs ein themenspezifisches Lexikon. Ein Test erlaubt die Überprüfung und Dokumentation des Gelernten.
durchschnittliche Lerndauer: 2 Stunden
eLearning:
Als Einzelnutzer erhalten Sie für 12 Monate einen Online-Zugang zur Lernplattform der Frankfurt School.
Lernort, Lernzeit und Lerntempo bestimmen Sie selbst.
Gerne erstellen wir Ihnen ein individuelles Angebot für eine Gruppen- oder Unternehmenslizenz.
Paul Miller
Learning Innovation Manager
Peter Rave
Key Account Manager Learning Innovation