call download fax letter pdf search x chevron

20% Early Bird Rabatt bei Anmeldung

Künstliche Intelligenz hat ein enormes disruptives Potenzial. Um dieses Potenzial auszuschöpfen, muss sich in den meisten Unternehmen ein Bewusstseinswandel vollziehen.

Digitale Geschäftsmodelle bauen nicht mehr allein auf den Produkten und Dienstleistungen eines Unternehmens auf, sondern auch auf dem Mehrwert, der für den Kunden damit verbunden ist.

Anders herum liefert der Kunde dem Unternehmen wertvolle Daten. Mit der Analyse dieser Daten lernt ein Unternehmen seine Kunden noch besser kennen und kann seine Produkte und Dienstleistungen noch besser auf deren Bedürfnisse abstimmen.

Vorteile durch Wissen

„Disruptive Kräfte, Machine Learning, vierte Welle der industriellen Revolution, Plattformökonomie oder Blockchain“ sind nur einige der Begriffe, die uns in Zusammenhang mit künstlicher Intelligenz (AI) begegnen.

In dem Zertifikatsstudiengang Expert in Artificial Intelligence for Business erhalten Sie einen Überblick über AI sowie den aktuellen Forschungsstand und diskutieren, was Experten unter der Technologie verstehen und was nicht.

Sie betrachten dabei die Themen und Anwendungen aus der Sicht einer Führungskraft und lernen, welchen Wandel im Denken ein Unternehmen auf dem Weg zur Digitalisierung vollziehen muss.

Darüber hinaus lernen Sie, die verschiedenen Level der Digitalisierung in Ihrem eigenen Geschäftsbereich zu evaluieren, um so besser einschätzen zu können, welches Wachstumspotenzial Ihre Abteilung oder Ihr Bereich hat.

Expertenwissen aus der Praxis für die Praxis

Der Zertifikatsstudiengang Expert in Artificial Intelligence for Business wird von zwei Dozenten aus der Praxis geleitet. Sie sind während der Präsenzzeiten auf dem Campus Ihre Anprechpartner und Mentoren, so dass Sie bestmöglich betreut werden.

Studieninhalte

Der  Zertifikatsstudiengang Expert in Artificial Intelligence for Business erstreckt sich über drei Monate. In dieser Zeit finden zwei Präsenzwochen à fünf Tagen am Campus statt. Das Examen absolvieren Sie in der zweiten Woche. Am Anfang der Woche steht das schriftliche Examen und am Ende der Woche präsentieren die Teilnehmer ihre Gruppenprojektarbeit, die ebenfalls bewertet wird.

Die Unterrerichtssprache ist Englisch!

AI Fundamentals and the Ecosystem of Providers (Woche 1)

How does AI help and how does it work?

  • 10 use-cases with specific business impacts
  • What is AI? - Hype versus reality
  • Trends in AI - Investments, development areas, the overview of the AI development market
  • How does AI work? - Understanding the conceptual layers of different AI applications
  • How does it learn? - Data and procedural requirements for AI systems to learn, understood through personal experiences

Applications in

  • Sales and Marketing
  • Manufacturing and Supply Chain Management
  • Customer service HR
  • Legal, Finance and Back office

Weitere Informationen zu Seminar

Adapting AI Solutions to Business Problems (Woche 2)

Building a data driven organisation

  • Data is the source of insight not control
  • Maturity model of a digital company
  • AI on the digitalisation scale

Identifying a first AI project

  • The Data - Technology - Business KPI triangle
  • The make or buy dilemma: providers, start-ups, platforms, developers

Managing the data capital

  • Understanding the “SISO” problem
  • New roles in an organisation: data manager, data engineer, data scientist

Building the learning cycle

  • How does an AI learn - teaching data and feedback loop
  • Assisted intelligence - helping people not replacing them

Presenting and winning an AI project

Key Facts

Abschluss

Certified Expert in Artificial Intelligence for Business (Frankfurt School of Finance & Management)

Zielgruppe

Senior Manager, Entschaidungsträger, Change/Innovation Manager, CIOs and CDOs, Informatiker und Entwickler mit einem Fokus auf Business

Voraussetzungen

  • Erfahrung im Leiten von Teams
  • kein IT Hintergrund erforderlich
  • ein Laptop ist mitzubringen

Dauer

3 Monate mit zwei Wochen à 5 Präsenztagen

Preis

Bei Komplettbuchung Gesamtbetrag 6.490 Euro inklusive Anmeldung (150 Euro) und Prüfung à 450 Euro.

Die erste Woche kann individuell gebucht werden: 3.250 Euro

Die Beträge sind mehrwertsteuerfrei.

Unser gesamtes Angebot ist auch maßgeschneidert für Ihr Unternehmen buchbar. Gerne erstellen wir Ihnen ein individuelles Angebot.

Information & Anmeldung

Programmstart

Dozenten

Prof. Dr. Florian Ellsaesser

Florian is Assistant Professor for International Entrepreneurship at the Frankfurt School of Finance & Management.

He completed his undergraduate degree in Economics and Philosophy in the UK. His PhD at Cambridge University was a comparison of three approaches to explanation in management research, focusing on causal inference and the construction of explanatory frameworks. He particularly looked at situations in which the data is limited, such as when an entirely new product, service or distribution channel is launched.

For one of his research papers Florian received the Oxford, Cambridge, Warwick best PhD paper award. During his PhD he also began to study Mathematics and has continued ever since.

After his PhD, Florian first worked as a strategy consultant and then as a project manager at McKinsey & Company. He then moved into the entrepreneurial world and was involved in founding a number of technology start-ups. He also published on causal inference and machine learning in the Academy of Management Review and the Strategic Management Journal.

Florian’s main research interest lies in decision making under uncertainty and the application of machine learning to managerial and organizational problems.

Levente Szabados

Levente has a background in cognitive sciences and considerable experience in leading research and development teams as well as transforming research results into software applications. He has filled various roles at two startups including co-founder, lead of research, and chief technology officer. Levente’s work has covered topics including web ontologies, evolutionary computation, neural networks, and diverse natural language processing approaches. He currently has

Gergely Szertics

Gergely earned a Master’s degree from Corvinus University in Organization and Management. He then began working as a change management consultant and guest lecturer in Organization Theory. In 2011, Gergely co-founded Analogy Co., a startup developing AI supported knowledge management systems. He continued at the company through 2017, acting as CEO, participating in multiple startup competitions, and implementing several AI driven projects. Currently, Gergely is a business partner at AI Partners.

Fachliche Fragen

Organisatorische Fragen